Η μεθοδολογία μας
Τι μας κάνει να ξεχωρίζουμε
Στο κέντρο μας Bright Kids, οι καταρτισμένοι εκπαιδευτικοί και το εξειδικευμένο προσωπικό μας υποστηρίζουν ενεργά αυτή τη σημαντική φάση της μάθησης, γεγονός που μας ξεχωρίζει από τα συμβατικά κέντρα παιδικής φροντίδας.
Εάν θέλετε περισσότερες πληροφορίες, θα χαρούμε πολύ να σας καλωσορίσουμε από κοντά.

Αξιολόγηση μαθητών
με σταθμισμένα ψυχομετρικά εργαλεία.
Πριν από τη δημιουργία κάθε εξατομικευμένου προγράμματος θεραπείας ή παρέμβασης, πραγματοποιούμε αξιολόγηση μέσω σταθμισμένων ψυχομετρικών εργαλείων για τη μέτρηση ψυχολογικών, νοητικών και συμπεριφορικών χαρακτηριστικών ενός ατόμου. Η χρήση τους έχει σημαντικά οφέλη στην αξιολόγηση των αδύνατων σημείων, στην παρακολούθηση της προόδου και στον σχεδιασμό προσαρμοσμένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων
Εξατομικευμένα Προγράμματα Θεραπείας
Κατανοούμε ότι κάθε παιδί είναι μοναδικό και έχει διαφορετικές ανάγκες. Γι’ αυτό προσφέρουμε εξατομικευμένα προγράμματα θεραπείας που προσαρμόζονται στις ιδιαίτερες ανάγκες και ικανότητες κάθε παιδιού, εξασφαλίζοντας την καλύτερη δυνατή πρόοδο.


Επικοινωνία με φορείς
Έχουμε άμεση επικοινωνία με τους δημόσιους φορείς (ΚΕΔΑΣΥ-Παιδοψυαχιατρική Κλινική Παίδων), τα Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα ώστε να υπάρχει η πιο σωστή κατεύθυνση και να μη χάνεται πολύτιμος χρόνος. Ακόμα, εβδομαδιαία υπάρχει προγραμματισμένη επικοινωνία με την παράλληλη στήριξη των μαθητών και προσφέρονται από εμάς δωρεάν συμβουλευτικές στρατηγικές σχετικές με τι ανάγκες του παιδιού κάθε μήνα.
Ολιστική Προσέγγιση

Στο κέντρο μας, υιοθετούμε μια ολιστική προσέγγιση που περιλαμβάνει όχι μόνο την άμεση θεραπεία του παιδιού, αλλά και την υποστήριξη της οικογένειας. Πιστεύουμε ότι η συνεργασία με τους γονείς και τους κηδεμόνες είναι καθοριστική για την επιτυχία της θεραπείας.
Θετική και Ενθαρρυντική Ατμόσφαιρα

Δημιουργούμε μια θετική και ενθαρρυντική ατμόσφαιρα όπου τα παιδιά αισθάνονται άνετα και υποστηριζόμενα. Πιστεύουμε ότι η ενθάρρυνση και η θετική ανατροφοδότηση είναι κλειδιά για την επιτυχία της ανάπτυξης κάθε παιδιού.
Υποστήριξη και Καθοδήγηση Γονέων

Παρέχουμε συνεχή υποστήριξη και καθοδήγηση στους γονείς, προσφέροντας τους τα εργαλεία και τις γνώσεις που χρειάζονται για να υποστηρίξουν το παιδί τους και στο σπίτι.
Σύγχρονες Εγκαταστάσεις

Οι εγκαταστάσεις μας είναι σύγχρονες και πλήρως εξοπλισμένες με τα πιο προηγμένα εργαλεία και υλικά. Το περιβάλλον μας είναι ασφαλές και φιλόξενο, σχεδιασμένο να εμπνέει τα παιδιά να συμμετέχουν ενεργά στις θεραπείες τους.
Εξειδικευμένο και Έμπειρο Προσωπικό

Το κέντρο μας στελεχώνεται από επαγγελματίες με πολυετή εμπειρία και εξειδίκευση στον τομέα της παιδιατρικής θεραπείας. Οι θεραπευτές μας είναι άριστα καταρτισμένοι και ενημερώνονται συνεχώς για τις τελευταίες εξελίξεις και μεθόδους στον χώρο.
Η ιδέα πίσω από το Snoezelen room ήταν να δημιουργηθεί ένα περιβάλλον που να προσφέρει αισθητηριακές εμπειρίες και να προωθεί τη χαλάρωση και την ευεξία των ατόμων με αναπτυξιακές και νευρολογικές διαταραχές. Από την Ολλανδία, η ιδέα εξαπλώθηκε σε άλλα μέρη της Ευρώπης και παγκοσμίως, γίνοντας ένα δημοφιλές θεραπευτικό εργαλείο σε κλινικές, σχολεία και άλλες εγκαταστάσεις φροντίδας. Η θεραπεία Snozellen για παιδιά προσφέρει ένα χαλαρωτικό και διεγερτικό περιβάλλον μέσω αισθητηριακών εμπειριών όπως φως, ήχος, αφή και οσμή. Είναι ιδιαίτερα ευεργετική για παιδιά με νευροαναπτυξιακές αναπτυξιακές διαταραχές (ΔΕΠΥ- ΔΑΦ), αισθητηριακές διαταραχές, ψυχοσυναισθηματικές διαταραχές. Περιλαμβάνει καταπραϋντική μουσική, αρωματοθεραπεία, εναλλαγές χρωμάτων και άλλα πολυαισθητητριακά μέσα και προσαρμόζεται στις αισθητηριακές ανάγκες κάθε παιδιού.
Eξατομικευμένα προγράμματα παρέμβασης της Δυσλεξίας βασισμένα στις επιστημονικά τεκμηριωμένες μέθοδους Orton-Gillingham και της
Εικονογραφημένης Ορθογραφίας προσαρμοσμένα στην Ελληνική Γλώσσα.
Η Νευροανάδραση (neurofeedback), είναι μια δυναμική διαδικασία εκπαίδευσης των δεξιοτήτων του εγκεφάλου προκειμένου να μεταβάλλει τη δραστηριότητά του, όταν υπάρχουν ορισμένες αποκλίσεις από την φυσιολογική λειτουργία του. Η πιο διαδεδομένη εφαρμογή της νευρoανάδρασης είναι η βελτίωση της συγκέντρωσης και της προσοχής σε άτομα με ΔΕΠΥ, δηλαδή διάσπαση προσοχής/ υπερκινητικότητα.
Στα παιδιά έχει εφαρμογή μετά την ηλικία των 6 χρόνων και ενδείκνυται για παιδιά με Διάσπαση Ελλειματικής Προσοχής -Υπερκινητικότητα (ΔΕΠΥ), Δυσλεξία, Μαθησιακές Δυσκολίες, Ημικρανίες, Διαταραχές ύπνου, διαταραχές στην πρόσληψη τροφής, γνωσιακά συμπτώματα, νευρολογικά και κινητικά συμπτώματα.
Πώς λειτουργεί;
Βασίζεται στην αρχή ότι οι εγκεφαλικές δραστηριότητες, όπως τα ηλεκτρικά κύματα που καταγράφονται από την ηλεκτροεγκεφαλογραφία (EEG), μπορούν να επηρεαστούν από την επιστροφή (feedback) των δεδομένων στον ασθενή. Κατά τη διάρκεια της θεραπείας, ο ασθενής παρακολουθεί την εγκεφαλική του δραστηριότητα μέσω ειδικών εικόνων ή ήχων που του παρέχονται από έναν υπολογιστή. Στόχος είναι να μάθει να ελέγχει αυτή τη δραστηριότητα, βελτιώνοντας έτσι διάφορες νευρολογικές λειτουργίες όπως η συγκέντρωση και η χαλάρωση. Η νευροανάδραση χρησιμοποιείται σε πολλές περιπτώσεις, όπως για την αντιμετώπιση της παρορμητικότητας, της υπερκινητικότητας, του άγχους και τις κατάθλιψης, προσφέροντας ένα εναλλακτικό εργαλείο για την ψυχολογική θεραπεία.
Η διαδικασία της νευροανάδρασης συνήθως περιλαμβάνει τα εξής βήματα:
1. Αξιολόγηση: Αρχικά, γίνεται μια αξιολόγηση της δραστηριότητας του εγκεφάλου με
χρήση ηλεκτροεγκεφαλογραφίας (EEG) ή άλλων τεχνικών, για να καταγραφούν τα
εγκεφαλικά κύματα και να προσδιοριστούν τυχόν προβλήματα ή δυσλειτουργίες.
2. Ανάδραση: Στη συνέχεια, ο ασθενής λαμβάνει οπτικές ή ακουστικές ενδείξεις
(feedback) για την τρέχουσα κατάσταση των εγκεφαλικών του κυμάτων. Αυτό
μπορεί να γίνει μέσω ειδικών εφαρμογών ή προγραμμάτων που επεξεργάζονται τα
δεδομένα του EEG και προβάλλουν ανάλογα την ανάδραση στον ασθενή.
3. Εκπαίδευση: Μέσω της ανάδρασης, ο ασθενής εκπαιδεύεται να ελέγχει ή να
ρυθμίζει τη δραστηριότητα των εγκεφαλικών του κυμάτων. Αυτή η εκπαίδευση
μπορεί να συνδυάζεται με τεχνικές αναπνοής, χαλάρωσης ή καταστάσεων
συγκέντρωσης για να βελτιωθεί η επίδοση του.
Δομημένες μέθοδοι αποκατάστασης της Ανάγνωσης, βασισμένες στα προγράμματα Lexia και Read Naturally, για την ανάπτυξη αναγνωστικών δεξιοτήτων, με έμφαση στη φωνολογική ενημερότητα και την κατανόηση κειμένου, προσαρμοσμένες στην Ελληνική Γλώσσα.
Η διαφοροποιημένη διδασκαλία προσαρμόζει τις μεθόδους διδασκαλίας για να καλύψει τις ανάγκες κάθε μαθητή με δυσλεξία, προσαρμόζοντας τον ρυθμό, τα υλικά και τις δραστηριότητες διδασκαλίας.
Εικονογραφημένη μέθοδος διδασκαλίας της θεματικής ορθογραφίας για παιδιά με Δυσλεξία.
Η μέθοδος ΑΒΑ είναι μια επιστημονική προσέγγιση που έχει αναπτυχθεί μέσα από την έρευνα και την πρακτική εφαρμογή στον τομέα της συμπεριφορικής ψυχολογίας και της ειδικής εκπαίδευσης. Οι βασικές αρχές της ABA αναπτύχθηκαν από διάφορους επιστήμονες και έρευνες, όπως ο B.F. Skinner και άλλοι ψυχολόγοι που ερεύνησαν την ενίσχυση και την επίδραση του περιβάλλοντος στη συμπεριφορά των ανθρώπων. Η Εφαρμοσμένη Ανάλυση Συμπεριφοράς είναι μια από τις πιο ευρέως αναγνωρισμένες μεθόδους για την εκπαίδευση ατόμων με αυτισμό. Περιλαμβάνει την ανάλυση και τροποποίηση της συμπεριφοράς μέσω θετικών ενισχύσεων.
Το TEACCH είναι μια προσέγγιση θεραπείας και εκπαίδευσης που αναπτύχθηκε από το Πανεπιστήμιο της Βόρειας Καρολίνας στις ΗΠΑ και προάγει τη δομημένη διδασκαλία και την προσαρμογή του περιβάλλοντος για να βοηθήσει τα άτομα με αυτισμό να κατανοήσουν και να διαχειριστούν τον κόσμο γύρω τους. Η προσέγγιση TEACCH έχει σχεδιαστεί ειδικά για παιδιά και ενήλικες με αυτισμό και σχετικές επικοινωνιακές διαταραχές.
Βασικά χαρακτηριστικά του προγράμματος TEACCH περιλαμβάνουν:
- Εξατομικευμένος Σχεδιασμός: Κάθε πρόγραμμα TEACCH προσαρμόζεται στις ατομικές ανάγκες και δυνατότητες του κάθε ατόμου με αυτισμό. Ο σχεδιασμός γίνεται με γνώμονα τις ατομικές δεξιότητες, τις προτιμήσεις και τις επιπτώσεις της διαταραχής.
- Οργάνωση Περιβάλλοντος: Τα περιβάλλοντα TEACCH οργανώνονται έτσι ώστε να προσφέρουν δομή και καθοδήγηση. Χρησιμοποιούνται συχνά οργανωτικά συστήματα όπως οι ετικέτες, οι σημαίες οδήγησης και οι συστάδες για να βοηθήσουν τα παιδιά με αυτισμό να κατανοήσουν το περιβάλλον τους και τις αναμενόμενες δραστηριότητες.
- Δομημένη Διδασκαλία: Η διδασκαλία στα προγράμματα TEACCH βασίζεται σε σαφείς και δομημένες οδηγίες. Χρησιμοποιούνται ξεκάθαροι κανόνες και προγράμματα για να ενισχυθεί η αυτονομία και η καθημερινή λειτουργία των ατόμων με αυτισμό.
- Ανάπτυξη Δεξιοτήτων: Το TEACCH προωθεί την ανάπτυξη των δεξιοτήτων αυτοδιαχείρισης και την ενίσχυση των κοινωνικών και επικοινωνιακών δεξιοτήτων των ατόμων με αυτισμό.
- Στήριξη Οικογένειας: Το πρόγραμμα TEACCH επιδιώκει επίσης να παρέχει στήριξη και εκπαίδευση στις οικογένειες των παιδιών με αυτισμό, προκειμένου να αυξήσει την αποτελεσματικότητα της αγωγής και της θεραπείας στο σπίτι.
Το πρόγραμμα TEACCH έχει εφαρμοστεί παγκοσμίως και αποτελεί έναν από τους κύριους πυλώνες των εκπαιδευτικών και θεραπευτικών προσεγγίσεων για τα άτομα με αυτισμό και σχετικές διαταραχές επικοινωνίας.
Το PECS είναι ένα σύστημα επικοινωνίας που βασίζεται στην ανταλλαγή εικόνων. Αναπτύχθηκε για να βοηθήσει παιδιά με αυτισμό και άλλες αναπτυξιακές καθυστερήσεις που έχουν περιορισμένες ή καθόλου λεκτικές δεξιότητες. Το PECS εστιάζει στην εκμάθηση και χρήση εικόνων για την επικοινωνία αντί για προφορικές λέξεις. Η κύρια ιδέα είναι ότι οι χρήστες του συστήματος μαθαίνουν να διαλέγουν και να παρέχουν εικόνες ως μέσο για να εκφράσουν τις ανάγκες, τις επιθυμίες και τις ιδέες τους. Μέσω αυτού του συστήματος, οι χρήστες μπορούν να επικοινωνούν αποτελεσματικά με το περιβάλλον τους, βελτιώνοντας έτσι την καθημερινή τους ζωή και την κοινωνική τους αλληλεπίδραση.
Η μέθοδος Floortime επικεντρώνεται στο παιχνίδι και την αλληλεπίδραση, προκειμένου να βοηθήσει τα παιδιά με νευροαναπτυξιακές διαταραχές να αναπτύξουν συναισθηματικές και κοινωνικές δεξιότητες. Μέσω της αλληλεπίδρασης, οι θεραπευτές και οι γονείς ενθαρρύνουν την έκφραση των συναισθημάτων, την επικοινωνία και τη δημιουργική σκέψη. Η μέθοδος προσαρμόζεται στις ατομικές ανάγκες και ενδιαφέροντα κάθε παιδιού, προωθώντας την ανάπτυξη μέσα από δραστηριότητες που είναι διασκεδαστικές και ενισχύουν τη σύνδεση με τους άλλους.
Οι Κοινωνικές Ιστορίες είναι σύντομες, προσαρμοσμένες αφηγήσεις που δημιουργούνται για να βοηθήσουν τα άτομα με αυτισμό να κατανοήσουν κοινωνικές καταστάσεις και να αναπτύξουν κατάλληλες αντιδράσεις. Αυτές οι ιστορίες παρουσιάζουν πληροφορίες με σαφή και κατανοητό τρόπο, επιτρέποντας στα άτομα να προετοιμαστούν για καθημερινές καταστάσεις και να αντιμετωπίσουν προκλήσεις με αυτοπεποίθηση. Μέσω των Κοινωνικών Ιστοριών, οι χρήστες μαθαίνουν να αναγνωρίζουν κοινωνικά σημάδια, να αντιλαμβάνονται τα συναισθήματα των άλλων και να αντιδρούν με κοινωνικά αποδεκτό τρόπο.
Η θεωρία της αισθητηριακής ολοκλήρωσης δημιουργήθηκε από την αμερικανίδα θεραπεύτρια και θεωρητικό Jean Ayres, η οποία εισήγαγε τη θεωρία της Αισθητηριακής Ολοκλήρωσης στη δεκαετία του 1960. Κατά την Αισθητηριακή εμπλέκονται διάφορες περιοχές του εγεκφάλου για την επεξεργασία των αισθητηριακών ερεθισμάτων. Η κύρια ιδέα είναι η συντονισμένη επεξεργασία διαφορετικών αισθητηριακών εισόδων για τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου και συνεκτικού αντιληπτικού κόσμου. Ανάλογα με τον τύπο του αισθητηριακού ερεθίσματος (όραση, ακοή, αφή, ισορροπία κλπ.), ειδικές περιοχές του εγκεφάλου αναλαμβάνουν την επεξεργασία και τη μεταφορά των σημάτων. Λόγω της νευροπλαστικότητας του εγεκάφλου στα παιδιά, η Α.Ο έχει σπουδαία οφέλη είναι ιδιαίτερα χρήσιμη για παιδιά με αισθητηριακές διαταραχές, αυτισμό, ΔΕΠΥ και άλλες αναπτυξιακές διαταραχές.
Στο κέντρο μας, η εργοθεραπεία με έμφαση στην αισθητηριακή ολοκλήρωση περιλαμβάνει:
- Αξιολόγηση και Ανάλυση: Αρχικά, αξιολογούμε τις αισθητηριακές ανάγκες και προκλήσεις του κάθε παιδιού μέσω εξειδικευμένων δοκιμασιών και παρατηρήσεων.
- Προσαρμοσμένες Παρεμβάσεις: Δημιουργούμε εξατομικευμένα προγράμματα θεραπείας που στοχεύουν στη βελτίωση της αισθητηριακής επεξεργασίας, ενσωματώνοντας δραστηριότητες που διεγείρουν και οργανώνουν τις αισθήσεις.
- Προσέγγιση: Χρησιμοποιούμε διασκεδαστικές και προκλητικές δραστηριότητες που ενισχύουν τη συμμετοχή και την απόλαυση του παιδιού, ενθαρρύνοντας παράλληλα την αισθητηριακή εξερεύνηση.
- Ενδυνάμωση και Αυτοπεποίθηση: Μέσω της αισθητηριακής ολοκλήρωσης, τα παιδιά μαθαίνουν να διαχειρίζονται τις αισθητηριακές προκλήσεις τους, ενισχύοντας την αυτοπεποίθησή τους και την ανεξαρτησία τους στις καθημερινές δραστηριότητες.
- Συνεργασία με Οικογένεια και Σχολείο: Συνεργαζόμαστε στενά με τις οικογένειες και τα σχολεία για να εξασφαλίσουμε ότι οι αισθητηριακές στρατηγικές εφαρμόζονται σε όλα τα περιβάλλοντα του παιδιού, προωθώντας μια συνεχή και υποστηρικτική προσέγγιση.
Με την προσέγγιση αυτή, βοηθάμε τα παιδιά να αναπτύξουν τις δεξιότητες που χρειάζονται για να αισθάνονται άνετα και να είναι επιτυχημένα σε όλους τους τομείς της ζωής τους.

Στο κέντρο Bright Kids υπάρχει ένα υποστηρικτικό περιβάλλον όπου κάθε παιδί λαμβάνει την προσοχή και τις παρεμβάσεις που χρειάζεται για να αναπτύξει τις δεξιότητές του και να επιτύχει το μέγιστο δυναμικό του.